|
Obst und Gemüse- Wortschatzübungen im Computerraum
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2932 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Głównym celem wykorzystania pracowni komputerowej do lekcji języka niemieckiego było pokazanie uczniom klasy piątej, że poprzez zabawę z komputerem także można się czegoś nauczyć. Zamiast typowej lekcji powtórkowej zaproponowałam im dla odmiany rozwiązanie zestawu ćwiczeń za pomocą komputera. Uczniowie wykorzystali znajomość programów Word, PowerPoint do utrwalenia nowopoznanego słownictwa leksykalnego. Myślę, że w ten sposób udoskonalili także umiejętność posługiwania się technologią komputerową.
Faza lekcji
|
Czynności nauczyciela
|
Czynności uczniów
|
Forma pracy
|
Materiały dydaktyczne
|
Wprowadzenie
|
1. Powitanie. Sprawdzenie listy obecności. 2.Sprawdzenie zadania domowego. 3. Nauczyciel podaje temat lekcji, krótko omawia cele lekcji.
|
Uczniowie czytają kolejno zadane do domu ćwiczenia. Uczniowie zapisują datę, lekcję oraz temat na tablicy i w zeszycie, opisują krótko pogodę w danym dniu.
|
-cała klasa
|
-zeszyt ćwiczeń
-tablica, zeszyty |
Prezentacja
|
1. Nauczyciel zapisuje na tablicy hasła OBST i GEMÜSE i pyta uczniów o ich skojarzenia z tymi słowami. 2. Nauczyciel pyta uczniów o ich ulubione owoce i warzywa. 3. Nauczyciel prosi uczniów o włączenie komputerów i zalogowanie się do sieci.
|
Uczniowie zgłaszają się i podają różne nazwy owoców i warzyw. Uczniowie odpowiadają na pytania nauczyciela. Uczniowie wykonują podane czynności wpisując nazwę użytkownika i hasło do swoich komputerów.
|
-cała klasa
|
-tablica
-komputer
|
Semantyzacja
|
1. Nauczyciel prosi uczniów, aby odszukali na swoich komputerach folder o nazwie Obst und Gemüse. (C:Moje dokumentyObst und Gemüse) 2. Nauczyciel wyjaśnia uczniom, co zawiera folder, jakie pliki się w nim znajdują.
|
Uczniowie odnajdują katalog i otwierają go.
Uczniowie otwierają plik nr. 1. |
-praca samodzielna
|
-komputer
-komputer
|
Faza ćwiczeń
|
1. Nauczyciel objaśnia uczniom zadanie I. Uczniowie mają za zadanie przyporządkować obrazki do zbioru Obst (owoce) lub Gemüse (warzywa). 2. Nauczyciel wyjaśnia kolejne ćwiczenie. 3. Nauczyciel prosi uczniów o otwarcie pliku nr.2. i wyjaśnia kolejne ćwiczenie. 4. Nauczyciel objaśnia uczniom ćwiczenie nr. 4 5.Nauczyciel prosi o otwarcie pliku nr.3. Nauczyciel pyta uczniów o kolory owoców i warzyw. 6. Nauczyciel prosi o otwarcie pliku nr. 4 i objaśnia wykreślankę.
|
Uczniowie oglądają obrazki i oznaczają je na kolor czerwony, jeśli należą do zbioru owoców lub na zielono, jeśli do zbioru warzyw. Uczniowie mają za zadanie dopasować obrazek do jego niemieckiej nazwy i uzupełnić tabelkę. Uczniowie mają za zadanie odszukać w różnych wyrazach (złożeniach) ukryte nazwy owoców i warzyw oraz podkreślić je na dowolny kolor. Zdaniem uczniów jest utworzyć wyrazy złożone z nazwami owoców i warzyw, które będą zawierały jak najwięcej samogłosek a, e, i.. Uczniowie opisują, jakie owoce i warzywa widzą na obrazkach oraz dzielą je na 3 grupy według kolorów. Uczniowie mają za zadanie odszukać w diagramie ukryte nazwy owoców i warzyw i pogrubić je. |
-praca samodzielna -praca samodzielna -praca samodzielna -praca samodzielna -cała klasa -praca samodzielna
|
-komputer
|
Podsumowanie
|
1.Na zakończenie lekcji nauczyciel prosi uczniów o otwarcie programu PowerPoint i narysowanie swojego ulubionego owocu lub warzywa. |
Uczniowie otwierają program i wykonują polecenie nauczyciela.
|
-praca samodzielna
|
-komputer
|
Praca domowa
|
Zadanie domowe polega na dokończeniu zdań: Ich esse gern……….. Ich esse nicht gern …………… Mein Lieblingsobst ist ……….. |
Uczniowie zapisują zadanie domowe do zeszytu.
|
-cała klasa
|
-tablica, zeszyt
| I. Ordne das Bild zu seinem Namen in der Tabelle! Przyporządkuj obrazek do jego nazwy w tabeli!
1.
|
Die Tomate
|
|
2.
|
Die Kirsche
|
|
3.
|
Der Paprika
|
|
4.
|
Die Kartoffel
|
|
5.
|
Die Gurke
|
|
6.
|
Der Mais
|
A
|
7.
|
Die Orange
|
|
8.
|
Die Birne
|
|
9.
|
Die Karotte
|
|
10.
|
Die Zwiebel
|
| II. Suche Obst und Gemüse! – Znajdź ukryte owoce i warzywa!
Das Pflaumenmus - powidła Der Augapfel – gałka oczna Der Kohlkopf – główka kapusty Die Glühbirne – żarówka Die Bananenschale – skórka z banana Das Salatbeet – grządka sałaty Der Gurkensalat – mizeria
III. A, E, I-Spiel. – Zabawa w samogłoski a,e,i. 2 x a – Traubensaft -saft (sok) 2 x e – Gurkensuppe -suppe (zupa) 2 x i – Kiwisalat -salat (sałatka) 4 x a – 3 x e – 2 x i – 4 x a –
IV. Welche Farben haben Obst und Gemüse? – Jakie kolory mają owoce i warzywa? A B C Auf dem Bild A sehe ich: ………………………………… Das Obst auf dem Bild A hat ………………..Farben. Auf dem Bild B sehe ich:…………………………………. Das Obst auf dem Bild B hat ………………..Farben Auf dem Bild C sehe ich:………………………………….. Das Obst auf dem Bild C hat ………………. Farben.
V. Finde Obst und Gemüse! Streich es durch! Wykreśl nazwy owoców i warzyw! OBST UND GEMÜSE
G
|
C
|
S
|
B
|
J
|
K
|
T
|
Y
|
S
|
S
|
B
|
Q
|
Y
|
A
|
J
|
L
|
S
|
M
|
X
|
C
|
N
|
L
|
E
|
F
|
F
|
O
|
T
|
R
|
A
|
K
|
P
|
F
|
I
|
R
|
S
|
I
|
C
|
H
|
Z
|
N
|
E
|
T
|
A
|
M
|
O
|
T
|
Z
|
A
|
I
|
E
|
I
|
I
|
Z
|
L
|
Q
|
U
|
P
|
N
|
T
|
B
|
X
|
W
|
M
|
N
|
O
|
S
|
J
|
A
|
R
|
U
|
A
|
K
|
I
|
R
|
P
|
A
|
P
|
N
|
O
|
A
|
F
|
R
|
X
|
K
|
L
|
J
|
J
|
A
|
N
|
R
|
Z
|
W
|
I
|
E
|
B
|
E
|
L
|
S
|
E
|
T
|
opracowała: mgr Paulina Glanowska
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|